Kā iegūt no savas polises vairāk?

Padomi kā lietot If karti, lai apdrošinājuma summas limits būtu pietiekams visas polises darbības laikā.

Lasīt vairāk

Kur pieteikt atlīdzību?

Kāda ir būtiskākā atšķirība starp If Online neautorizēto un If Portāls autorizēto vidi?

Lasīt vairāk

Kā lietot karti If līgumiestādēs

Lietojot If Veselības e-karti If medicīnas līgumiestādēs:

  • uzrādi personu apliecinošu dokumentu;
  • norēķinies ar If veselības e-karti;
  • saņem pakalpojumus;

Saņemto pakalpojumu apmaksa tiks veika atbilstoši tavā programmā norādītajiem nosacījumiem (pilnā vai daļējā apmērā). If veselības e-karte, līdzīgi kā banku maksājumu kartes, satur datus par tavā veselības polisē iekļautajiem pakalpojumiem, to limitiem un limitu atlikumiem. Ievietojot karti maksājuma terminālā, If sistēmā automātiski tiek reģistrēta tava iztērētā summa.

Ja pakalpojumi saskaņā ar izvēlēto apdrošināšanas programmu tiek apmaksāti daļēji, tev jāsedz starpība no saviem līdzekļiem. Tu vari saņemt IIN nodokļa atmaksu par šiem izdevumiem, ko esi sedzis pats.

Ja pakalpojums par kuru vēlies norēķināties ar If veselības e-karti nav iekļauts tavā veselības polisē vai arī apdrošinājuma summa, limiti nav pietiekami, sistēma neapstiprinās maksājumu un informēs par atteikumu. Šādā gadījumā droši sazinies ar mums, zvanot 8333 un mēs tev palīdzēsim noskaidrot atteikuma iemeslu.

Gadījumā, ja If medicīnas līgumiestāde nepiedāvā iespēju norēķināties ar If veselības e-karti, apmaksā pakalpojumus no saviem līdzekļiem un piesaki atlīdzību, reģistrējot čekus If Portālā vai If Online.

Ko darīt, ja par saņemto ārstniecības pakalpojumu esi norēķinājies pats

Lai saņemtu atlīdzību par par pakalpojumiem, par ko norēķinājāties pats:

  • Autorizējieties internetā, If Portālā (Jūsu personas datu aizsardzības dēļ)
  • Aizpildiet atlīdzības pieteikuma formu sadaļā "Atlīdzības"-> "Pieteikt"
  • Pievienojiet pieteikumam skenētas vai fotografētas čeku kopijas
  • Vai, ja tas neizdodas, atsūtiet tās mums pa e-pastu un norādiet atlīdzības lietas numuru

Kopā ar atlīdzības pieteikumu lūdzam iesniegt arī kopiju no pakalpojuma saņemšanu apliecinoša dokumenta:

  • Par ambulatorā un stacionārā ārstniecības iestādē saņemtiem pakalpojumiem - ārsta norīkojums vai izraksts no ambulatorās/stacionārās kartes;
  • Par zobārstniecības pakalpojumiem – izraksts no ambulatorās kartes ar informāciju par ārstētā zoba numuru un veiktajām manipulācijām;
  • Par medikamentu iegādi - ārsta izrakstītās receptes oriģināls vai kopija;
  • Par optikas iegādi - ārsta izrakstītās receptes oriģināls vai kopija;
  • Par sporta nodarbībām - mēneša abonements, kurā jābūt norādītam derīguma termiņam, abonementa īpašnieka vārdam, uzvārdam, personas kodam (par vienas nodarbības apmaksu visa nepieciešamā informācija ir maksājuma dokumentā);

Kopā ar atlīdzības pieteikumu jāiesniedz pakalpojuma apmaksu apliecinošs finanšu dokuments - kases aparāta čeks, kurā minēti:

  • Pakalpojuma sniedzēja rekvizīti (nosaukums, reģistrācijas Nr., adrese);
  • Saņēmēja - Jūsu personas dati (vārds, uzvārds, personas kods);
  • Pakalpojuma nosaukums, daudzums un cena;

Ja čeks nesatur minēto informāciju, tad nepieciešama stingrās uzskaites kvīts, kura satur iztrūkstošo informāciju.

Pēc pieteikuma aizpildīšanas

Atlīdzības, saskaņā ar vidējo pakalpojuma izcenojumu If līgumiestādēs, tiek izmaksātas, pārskaitot uz Jūsu norādīto bankas kontu, pēc pieteikuma un visu pieprasīto dokumentu saņemšanas If Centrālajā birojā.

Apdrošinātājam ir tiesības nepieņemt medicīniskos un finanšu dokumentus, kuros ir veikti labojumi neatbilstoši Latvijas Republikas Ministru kabineta 1996. gada 23. aprīļa noteikumiem Nr. 154 „Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas noteikumi".

Kā saskaņot plānoto ārstēšanos stacionārā

Ja nepieciešama ārstēšanos stacionārā, tad tas ir jāsaskaņo ar mums divas nedēļas pirms paredzamās operācijas. Kā tas notiek.

Ja ārstniecības iestāde ir If līgumiestāde
Tev jāsagaida ārstniecības iestādes apstiprinājums (iestāde Tavu ārstēšanos pati saskaņo ar mums).

Ja ārstniecības iestādei nav sadarbības līguma ar If vai arī gadījumā, ja līgumiestāde tomēr lūdz tev pašam saskaņot ārstēšanos

  • Palūdz izrakstu, kurā ir norādīts plānotās operācijas datums, diagnoze, plānotie pakalpojumi (pakalpojuma kods, nosaukums un cena)
  • Ieskanē vai nofotografē šos dokumentus un nosūti tos mums uz e-pasta adresi - veseliba@if.lv
  • Sagatavoto saskaņojumu nosūtīsim tev 3 darba dienu laikā uz tavu norādīto e-pasta adresi

Ja pazaudēta If veselības apdrošināšanas karte

Ja esi pazaudējis savu veselības e-karti vai esošā karte ir bojāta, aizpildi šo iesniegumu jaunas If veselības apdrošināšnas kartes izgatavošanai.

Mēs bez maksas izgatavosim karti 3-5 darbu dienu laikā un tu to varēsi saņem sev ērtā veidā.

Ko polise nesedz

  • Netiek apmaksāti pakalpojumi, kuri saņemti SIA "KGS Optika" (Rīga), SIA medicīnas centrs "Mā-Re" (Rīga), IK "Veselības eliksīrs" (Bauska), SIA "Gailis" (Rīga), Boķes Ausmas masiera prakse (Cēsu iela 31 korp. 3, Rīga)
  • ārstnieciskais manikīrs, pedikīrs, podologa un podiatra pakalpojumi, kosmētiskā ārstēšana, skaistumkopšana, imūnterapija, ādas veidojumu noņemšana bez histoloģiskās izmeklēšanas, veselīgas vides kapsula, vispārējā ķermeņa masāža, prostatas un ginekoloģiskā masāža, vakummasāža, kriomasāža, limfodrenāža;
  • seksuāli transmisīvo slimību, AIDS un HIV vīrusa diagnostika un ārstēšana, psihisko slimību, atkarību diagnostika un ārstēšana;
  • psihoterapeita, psihologa, psihiatra, narkologa, dietologa, logopēda, trihologa, tropu slimību ārsta, seksopataloga konsultācijas un manipulācijas;
  • papildinošās (netradicionālās) medicīnas medicīniskie pakalpojumi, piemēram, akupunktūra, adatu terapeita konsultācija un terapija, aromaterapija, osteorefleksoterapija, biorezonanses diagnostika, Folla diagnostika, homeopāta nozīmēta terapija un atkārtotas konsultācijas, hidrokolonoterapija, miega slimību diagnostika un ārstēšana, iridodiagnostika, kapsulas endoskopija, sulu un diētiskās kūres, izsīkuma jeb izdegšanas sindroma ārstēšana, SPA procedūras, ajūrvēdas pakalpojumi, floutinga seansi u.c.;
  • ģimenes plānošana, neauglības un ar to saistītu ginekoloģisko saslimšanu diagnostika un ārstēšana, mākslīgā apaugļošana, saaugumu atdalīšanas un olvadu caurlaidības pārbaudes laparoskopiskās operācijas, ģenētiskās analīzes, sterilizācija un kontracepcijas pakalpojumi, spermas analīzes;
  • higiēnas un medicīnas preces, ārstniecības iestādē iegādātie medikamenti, tehniskie palīglīdzekļi, kruķi, ortozes, operācijās pielietotie papildus materiāli un tehnoloģijas, digitālās izdrukas, ieraksti un Rtg filmas;
  • pirmstermiņa autovadītāju un ieroču nēsāšanas atļauju medicīniskās komisijas, izmeklējumi un konsultācijas ārvalstu vīzu noformēšanai, medicīniskās dokumentācijas noformēšana;
  • kosmētiskās, plastiskās operācijas, redzes korekcijas operācijas, kuņģa samazināšanas operācijas, kāju vēnu operācijas, skleroterapija;
  • kompleksās veselības pārbaudes (check-up), funkcionālās diagnostikas testi fiziskās sagatavotības noteikšanai, magnētiskās rezonanses izmeklējums visam ķermenim, pozitronu emisijas tomogrāfija (PET/CT), alergēnu kompleksās pārbaudes (paneļi), ja nav alergologa vai imunologa norīkojums;
  • ērču encefalīta imūnglobulīna G līmeņa noteikšana, ja Apdrošināšanas programmā nav ietverta Vakcinācija pret ērču encefalītu, ērces izmeklēšana uz encefalīta vīrusa klātbūtni;
  • Apdrošinātā uzturēšanās maksas stacionārā, kas nav saistīta ar paša Apdrošinātā ārstēšanu, bet gan ar tam tuvas personas ārstēšanu, kā arī Apdrošinātajam tuvas personas uzturēšanās maksas stacionārā, kas saistīta ar Apdrošinātā ārstēšanu, paliatīvā aprūpe;
  • stacionāra rehabilitācijas nodaļā saņemtie maksas pakalpojumi, ja Apdrošināšanas programmā nav iekļauts segums „Stacionārā rehabilitācija";
  • ārstnieciskā masāža, ārstnieciskā vingrošana, ūdens procedūras (dūņu procedūras, šarko duša u.c.), manuālā terapeita un osteopāta apmeklējums, kā arī fizioterapeita, ergoterapeita, kineziologa, fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārsta atkārtotas konsultācijas un nodarbības, ja šie pakalpojumi tieši nav ietverti Apdrošināšanas programmā;
  • datortomogrāfija, magnētiskā rezonanse, gremošanas orgānu izmeklējumi, augļa četrdimensiju sonoskopija, scintigrāfijas izmeklējumi, ja šie pakalpojumi tieši nav ietverti Apdrošināšanas programmā;
  • pateicības, piemaksas par ārsta izvēli, līgumi ar ārstu, izglītojošās lekcijas un nodarbības;
  • ārstniecības pakalpojumi, kas saņemti Latvijas Republikas Veselības inspekcijā nereģistrētās ārstniecības iestādēs (reģistrētās iestādes skatīt Veselības inspekcijas mājas lapā ārstniecības iestāžu reģistrā www.vi.gov.lv) un kas saņemti neatbilstoši Latvijas Republikas Ārstniecības likumā noteiktajām prasībām, vai izmantojot Latvijas Republikā neapstiprinātās medicīniskās tehnoloģijas.

Papildprogrammā Medikamenti netiek apmaksāti ārstniecības līdzekļi no šādām medikamentu grupām:

  • vitamīni, izņemot to ampulētās formas akūtu saslimšanu gadījumā;
  • homeopātiskie un augu valsts līdzekļi, augu ekstraktus saturošie līdzekļi;
  • mikroelementi, antianēmiskie līdzekļi, minerālvielas, kaulu mineralizāciju ietekmējošie līdzekļi, antioksidanti;
  • imūnglobulīni, imūnstimulatori, imūnmodelējošo enzīmu līdzekļi, vakcīnas, serumi, tonizējošie un nespecifisko imūnsistēmu stimulējošie līdzekļi;
  • nootropie, šūnu un smadzeņu metabolismu ietekmējošie līdzekļi, antidepresanti;
  • holesterīna un lipīdu līmeni samazinoši, svaru regulējoši līdzekļi;
  • pretvīrusu līdzekļi (izņemot lokālās darbības), pretsēnīšu, pretpiņņu un pretpsoriāzes līdzekļi, etilspirts, insekticīdi, pretparazīti, repelenti, ādu mīkstinošie un aizsargājošie līdzekļi;
  • pretdiabēta, prettuberkulozes pretepilepsijas, pretparkinsonisma līdzekļi;
  • onkoloģiskie, narkotiskie līdzekļi;
  • hormonu aizstājēj terapija, kontraceptīvie līdzekļi un potenci stimulējošie līdzekļi;
  • līdzekļi infūzijai un parenterālajai barošanai.

Papildprogrammā Zobārstniecība netiek apmaksāti šādi Pakalpojumi:

  • kariesa profilakse ar silantiem, zobu pārklāšana ar heliomateriālu vai florlaku, zobu balināšana, paradonta slimību ārstēšana, porcelāna plombas, zobu protezēšana, ortodontija, implanti, inlejas, onlejas, porcelāna plāksnītes, fasetes, kapes, vispārējā anestēzija.

Pakalpojumu apmaksas limiti

Šajā sadaļā esam apkopojuši nosacījumus par to, kādā apmērā apmaksājam maksas ambulatoros pakalpojumus, ja par tiem esi norēķinājies pats.

Zemāk ir norādīti četri programmu apraksti. Atrodi savējo un iepazīsties ar tieši tavai apdrošināšanas programmai paredzētajiem nosacījumiem.​

Ja tavā programmā ir kods – A

Ja tavā programmā ir kods – AN

Ja tavā programmā ir kods - A(L)

Pakalpojumi tiek apmaksāti atbilstoši programmā noteiktajiem pakalpojumu limitiem gan Līgumiestādēm, gan ārpus tām. Ārpus Līgumiestādēm saņemtās laboratorijas analīzes apmaksā, nepārsniedzot maksu, par kādu šo pakalpojumu sniedz "E.Gulbja laboratorija".

Ja tavā programmā ir kods - A%

Pakalpojumi tiek apmaksāti atbilstoši programmā norādītajiem apmaksas procentiem gan Līgumiestādēm, gan ārpus tām. Atlīdzības limits par ārsta konsultāciju ir EUR 35.00.​

Ja pakalpojumi saskaņā ar tava darba devēja izvēlēto apdrošināšanas programmu tiek apmaksāti daļēji, par šo summas starpību ir iespējams saņemt valsts kompensāciju par attaisnotajiem izdevumiem. Plašāku informāciju par attaisnotajiem izdevumiem vari atrast Valsts ieņēmuma dienesta mājas lapā.

Apdrošināšanas noteikumi