If Apdrošināšanas klientu privātuma aizsardzības noteikumi
Privātuma aizsardzības noteikumi un jūsu personas dati
Mēs apstrādājam jūsu personas datus saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā esošiem tiesību aktiem un šiem privātuma noteikumiem. Mēs regulāri pārskatām šos noteikumus un izmaiņas izvietojam šajā tīmekļvietnē.
Tas, kādus tieši jūsu personas datus mēs vācam, ir atkarīgs no tā, kāda veida tiesiskās attiecības mūs saista, kā arī no konkrētā apdrošināšanas pakalpojuma. Mēs vācam tikai tos personas datus, kas ir nepieciešami konkrētajām tiesiskajām attiecībām. Tālāk jūs atradīsies skaidrojumu par datu kategorijām un piemērus, kas palīdzēs jums labāk saprast, kādus personas datus mēs vācam.
Vispārīgā informācija
Vispārīgā informācija tiek ievākta, lai identificētu jūs kā klientu, labāk apkalpotu jūs dažādos apdrošināšanas izplatīšanas kanālos, sazinātos ar jums vai nokārtotu citus jautājumus, piemēram, izmaksātu jums apdrošināšanas atlīdzību (finanšu informācija).
Informācija par personu
Vārds, uzvārds, dzīvesvietas adrese, e-pasta adrese, tālruņa numurs, dzimums, informācija par mājsaimniecības locekļiem, dzimšanas datums un vieta, informācija par darba vietu, informācija par izmantotajiem apdrošināšanas pakalpojumiem.
Valsts institūciju piešķirtie identifikācijas numuri
Personas kods, pases vai personas apliecības numurs, vadītāja apliecības vai cita dokumenta numurs.
Finanšu informācija un konta dati
Norēķinu konta numurs un konta dati, kā arī atsevišķos apdrošināšanas veidos kredītinformācija, informācija par ienākumiem un kavētiem maksājumiem un cita finanšu informācija.
Informācija par apdrošināšanu un atlīdzībām
Informācija par apdrošināšanu un atlīdzībām tiek vākta, lai sagatavotu apdrošināšanas līgumu vai izskatītu atlīdzības pieteikumu. Mums varētu būt nepieciešama, piemēram, informācija par īpašumu jūsu mājokļa apdrošināšanas līgumam un informācija par veselību, lai izskatītu pieteikumu saistībā ar jūsu gūtām traumām.
Informāciju mēs vācam tikai tad, ja tā ir nepieciešama konkrētajā gadījumā. Piemēram, slēdzot apdrošināšanas līgumu, mums būs nepieciešams mazāk informācijas, nekā izskatot apdrošināšanas atlīdzības pieteikumu. Tāpat šo uzskaitījumu nevar uzskatīt par izsmeļošu, jo atkarībā no situācijas mums var būt nepieciešamība apstrādāt arī cita veida personas datus.
Informācija par īpašumu
Atrašanās vieta, īpašumu raksturojošā informācija, informācija par iedzīvi un iekārtām, iemītniekiem, informācija par apsardzi, īpašuma fotogrāfijas vai videoieraksti.
Informācija par transportlīdzekli
Reģistrācijas numurs, transportlīdzekļa reģistrācijas apliecības numurs, transportlīdzekļa marka un modelis, šasijas numurs, informācija par aprīkojumu, informācija par iepriekš pieteiktajām atlīdzībām, bonus-malus klase, transportlīdzekļa fotogrāfijas.
Informācija par ceļojumiem
Informācija par ceļojuma galamērķi un ceļotājiem, viesnīcu rezervācijām, lidojuma biļetēm, kā arī cita informācija par plānotajām brauciena aktivitātēm.
Informācija par negadījumu vēsturi
Informācija par iepriekš izmaksātajām atlīdzībām. Lai samazinātu apdrošinātāja darbības risku un novērstu krāpšanu, apdrošinātājam ir tiesības tieši vai ar īpaši izveidotas institūcijas starpniecību savstarpēji apmainīties ar ziņām par apdrošinājuma ņēmējiem, apdrošinātajiem un spēkā esošajiem apdrošināšanas līgumiem (apdrošinātāji var savstarpēji apmainīties ar informāciju par pieteiktajām un izmaksātajām atlīdzībām).
Informācija par aktivitātēm vai dzīvniekiem
Informācija par sporta aktivitātēm, aizraušanos ar ekstrēmiem sporta veidiem vai dalību sacensībās, informācija par mājdzīvniekiem.
Sensitīvā informācija
Medicīniskā informācija
Informācija par jūsu veselības un fizisko stāvokli tagad un iepriekš, informācija par traumām un invaliditāti, saņemtajiem ārstniecības pakalpojumiem, kā arī lietotajiem medikamentiem un personas ieradumiem (piemēram, alkohola lietošana vai smēķēšana), kā arī informācija par receptēm, grūtniecību un izmeklējuma rezultātiem.
Informācija par tiesvedībām, krāpšanu un noziedzīgiem nodarījumiem
Informācija par tiesvedības procesiem, krāpšanu vai noziedzīgiem nodarījumiem saistībā ar jums, piemēram, kā daļa no civiltiesiskās atbildības atlīdzības lietas vai saistībā ar fizisku kaitējumu personai, kas nodarīts noziedzīga nodarījuma rezultātā. Mēs vācam arī datus gadījumos, kas saistīti ar iespējamu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanu vai krāpšanu apdrošināšanā. Mēs vācam datus arī tādēļ, lai izmeklētu neskaidrus apdrošināšanas gadījumus.
Cita informācija
Telefonsarunas
Telefonsarunas, kad jūs zvanāt mums, kā arī tās telefonsarunas, kad If Apdrošināšanas Klientu apkalpošanas centra vai citi mūsu pārstāvji zvana jums.
Videomateriāli
Videonovērošanas ieraksti klientu apkalpošanas centros, kā arī mūsu ekspertu uzņemtie videomateriāli vai jūsu iesniegtie videomateriāli apdrošināšanas atlīdzības lietas ietvaros.
Saziņa ar mums un klienta kontakti
E-pasta sarakste, informācija no tiešsaistes tērzēšanas un tikšanās, saziņas vēsture, vēstules, kā arī informācija, kas tiek iegūta, kad jūs apmeklējat mūsu tīmekļvietni.
Sociālie tīkli
Sociālajos tīklos ievietota un publiski pieejama informācija (piem., klienta atsauksmes mūsu Facebook lapā).
Ārējie avoti
Jūsu sniegto informāciju mēs varam papildināt ar informāciju no ārējiem informācijas avotiem, piemēram, publiski pieejamu informāciju, par maksu iegādājamu informāciju vai mūsu sadarbības partneru sniegto informāciju, kas nepieciešama pakalpojumu nodrošināšanai.
Mēs iegūstam datus par jums no dažādiem avotiem atkarībā no tā, kāds ir pamatojums jūsu attiecībām ar mums.
Tieši no jums vai apdrošinājuma ņēmēja
Piemērs: Mēs iegūstam datus no jums, kad jūs ar mums sazināties, izmantojot dažādus saziņas veidus (t.i., mūsu tīmekļvietni, tālruni, e-pastu), un izrādāt interesi par apdrošināšanas iegādi, kad veicat apdrošināšanas iegādi vai iesniedzat atlīdzības pieteikumu.
No pakalpojumu lietošanas
Piemērs: Sadarbībā ar partneriem mēs varam piedāvāt palīdzības pakalpojumus mūsu transportlīdzekļu apdrošināšanas klientiem, ja ir noticis negadījums uz ceļa, un mēs apkopojam datus no šādiem partneriem.
No mūsu tīmekļvietnes, izmantojot tiešsaistes identifikatorus (piemēram, sīkdatnes)
Uzzini vairāk par tiešsaistes identifikatoru lietošanu.
Piemērs: Mēs izmantojam sīkdatnes (cookies) un vācam arī datus par mūsu tīmekļvietnes apmeklētājiem, If Mobile lietotājiem un mūsu internetā izvietoto reklāmu skatījumiem, piemēram, apmeklētāja ierīces IP adresi.
No informācijas, ko jūs publicējat sociālajos medijos
Piemērs: jūs savā Linkedin profilā kā publiski pieejamu esat norādījis informāciju par savu profesiju.
Tieši no jūsu darba devēja, kolektīva vai citas organizācijas
Piemērs: No jūsu darba devēja varam saņemt sarakstu ar darbiniekiem, kuri ir apdrošināti ar noteiktu apdrošināšanas polisi, vai no jūsu pārstāvētā kolektīva varam saņemt apstiprinājumu par jūsu piederību attiecīgajam kolektīvam.
Tieši no transportlīdzekļu izplatītājiem, ražotājiem vai finanšu iestādēm
Piemērs: Mēs izmantojam informāciju, lai risinātu jautājumus saistībā ar transportlīdzekļu ražotāju garantijām, sagatavotu piedāvājumu, kas pielāgots jūsu transportlīdzeklim un ietver dažādas maksājumu iespējas.
Tieši no cita apdrošinātāja, policijas vai citas publiskas iestādes
Piemērs: Notiekot transportlīdzekļu sadursmei, mūsu apdrošinātais klients var būt atbildīgs par sadursmi, un mēs no cita apdrošinātāja saņemam informāciju, ka mums ir jāatlīdzina kaitējums par sava klienta izraisītajiem miesas bojājumiem citai personai. Informāciju par cietušo mēs varētu saņemt arī no policijas, tai izsniedzot dokumentus par sadursmi, kā arī no remontuzņēmuma, kas veic transportlīdzekļa bojājumu novēršanu, un no ārstniecības iestādes par cietušā veselības stāvokli.
No valsts institūciju, kredītiestāžu, apdrošinātāju vai citu personu uzturētiem reģistriem
Piemērs: Informāciju par jūsu transportlīdzekli mēs pārbaudām publiskajos reģistros. Publiski pieejamo informāciju mēs iegūstam, piemēram, no Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB), Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD), Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras (VTUA) un AS "Kredītinformācijas Birojs" (Kredītinformācijas birojs).
Mēs izmantojam personas datus gandrīz visā, ko mēs darām, jo tas sniedz iespēju piedāvāt pēc iespējas labākus pakalpojumus katram klientam, kā arī nodrošināt likumā noteikto prasību izpildi. Tālāk jūs varat lasīt par dažādiem veidiem, kādos mēs izmantojam personas datus.
Apdrošināšanas pakalpojumu pārdošanai un administrēšanai
Mums ir nepieciešama informācija, lai sniegtu jums apdrošināšanas pakalpojumus, noteiktu ar jums saistītos specifiskos riskus un to, vai attiecīgie riski ir apdrošināmi. Mēs izmantojam šo informāciju, lai noteiktu apdrošināšanas cenu, pamatojoties uz konkrētajiem riskiem, un piedāvātu apdrošināšanas segumu jūsu vajadzībām. Mēs izmantojam šo informāciju arī pakalpojuma administrēšanai un pakalpojumu sniegšanai saistībā ar jūsu apdrošināšanu.
Pakalpojumu kvalitātes nodrošināšanai
Mēs ierakstām jūsu veiktos zvanus mums un mūsu veiktos zvanus jums, kā arī saglabājam mūsu savstarpējo saraksti, lai nodrošinātu augstas kvalitātes klientu apkalpošanas servisu, kā arī turpmāku apdrošināšanas līguma apkalpošanu un pierādījumu fiksēšanu.
Atlīdzību izskatīšanai
Lai izskatītu pieteikto apdrošināšanas atlīdzības pieteikumu vai jebkuru citu pieteikto prasību, mēs izmantojam personas datus.
Lai administrētu jūsu attiecības ar mums
Mēs izmantojam jūsu personas datus, lai identificētu jūs kā mūsu klientu, lai sazinātos ar jums un nosūtītu atbilstošu informāciju par mūsu pakalpojumiem.
Pārapdrošināšanai
Dažos gadījumos mēs varam veikt atsevišķu risku pārapdrošināšanu un lietot personas datus, lai pārapdrošinātu šādus riskus vai lai iesniegtu atlīdzības pieteikumu pārapdrošinātājam.
Pakalpojumu sniegšanai ar partneru palīdzību
Mēs izmantojam personas datus, lai saistībā ar jūsu apdrošināšanu jūs saņemtu mūsu partnera nodrošinātu pakalpojumu.
Pakalpojumu attīstībai
Mēs izmantojam personas datus, t.sk. telefonsarunu ierakstus, lai attīstītu mūsu sniegtos apdrošināšanas pakalpojumus, uzlabotu klientu apkalpošanas pieredzi, kā arī veiktu tirgus izpēti, piemēram, klientu apmierinātības aptauju veidā.
Kredītspējas vērtēšanai un kredītriska pārvaldībai
Mēs izmantojam jūsu kredītinformāciju, kā arī informāciju par jūsu kavētiem maksājumiem, lai novērtētu jūsu kredītspēju un pārvaldītu mūsu kredītrisku. Tomēr vēlamies norādīt, ka mēs neiegūstam informāciju par jūsu kredītsaistību konkrētiem apmēriem.
Izmeklēšanai un noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanai
Mēs izmantojam personas datus, lai novērstu, atklātu un izmeklētu iespējamus noziedzīgus nodarījumus, tai skaitā krāpšanu un noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju, un lai analizētu un administrētu citus komercdarbības riskus.
Ziņošanai valsts iestādēm
Mēs izmantojam personas datus, lai nodrošinātu mūsu darbības atbilstību saistošajiem tiesību aktiem un izpildītu mums ar likumu noteiktos pienākumus, kā arī atbildētu uz valsts institūciju un publisko personu pieprasījumiem.
Statistikas veidošanai
Mēs izmantojam jūsu personas datus, lai veidotu statistiku, pamatojoties, piemēram, uz īpašuma atrašanās vietu.
Kļūdu izsekošanai klientu apkalpošanas kanālos
Mēs izmantojam personas datus, tai skaitā tiešsaistes uzvedības datus, lai nodrošinātu, ka mūsu sistēmas un pakalpojumi funkcionē, kā iecerēts un paredzēts.
Drošībai
Lai nodrošinātu mūsu klientu un darbinieku drošību, mēs veicam telpu videonovērošanu, kā arī reģistrējam informāciju par personu piekļuvi mūsu telpām.
Mēs vācam un analizējam personas datus, piemēram, saistībā ar jūsu atrašanās vietu vai darbībām mūsu tīmekļvietnē, lai nosūtītu ar apdrošināšanu saistītus paziņojumus un citu informāciju, kas jums varētu būt noderīga. Ja jūs esat mūsu klients vai potenciālais klients, iespējams, jūs varētu saņemt ar apdrošināšanu saistītu informāciju, kas, mūsuprāt, ir jums atbilstoša un noderīga. Tie varētu būt, piemēram, telemārketinga zvani, e-pasta ziņojumi, īsziņas uz mobilo tālruni, mērķēta reklāma, tradicionālās papīra formāta vēstules vai ieteikumi par apdrošināšanas pakalpojumiem mūsu tīmekļvietnē. Vienlaikus mēs cenšamies izvairīties no neatbilstošu ziņojumu sūtīšanas un rādīšanas jums. Mēs nekad nepārdodam personas datus trešajām personām.
Mēs veidojam statistikas datus apkopotā līmenī, izmantojot vai nu tikai datus par jūsu aktivitātēm mūsu tīmekļvientnē vai kopā ar citu informāciju, kas mums ir par jums, lai saprastu, cik efektīvi un atbilstoši darbojas mūsu digitālie pakalpojumi. Statistisko analīzi apkopotā līmenī veic tā, lai nevarētu identificēt personas.
Kvalitātes nodrošināšanas un proaktīvās klientu apkalpošanas procesa ietvaros mēs varam sazināties ar jums pa e-pastu vai zvanot, ja jūs esat veicis apdrošināšanas cenas aprēķina pieprasījumu mūsu internetveikalā, bet neesat veicis pirkumu. Saziņas veids ir atkarīgs no kontaktinformācijas veida, ko esat norādījis saziņai ar jums. Mēs to darām, lai būtu droši, ka pildām savus pienākumus nodrošināt ērtus digitālos pakalpojumus un ka jūs esat pareizi apdrošināts. Jūs vienmēr var atteikties no šādas saziņas, paziņojot par to uzreiz mūsu pārstāvim, kurš sazinās ar jums, vai sūtot savu atteikšanos uz info@if.lv.
Kad mēs izmantojam personas datus, lai noteiktu personas iezīmes, analizētu vai prognozētu paredzamo uzvedību, to sauc par profilēšanu. Ja nevēlaties, lai mēs apstrādātu jūsu personas datus vai veiktu profilēšanu tiešā mārketinga nolūkā, lūdzu, paziņojiet par to mums. Jūs joprojām saņemsiet informāciju, kas saistīta ar apdrošināšanas līgumu, jo mums ir pienākums jums to sniegt.
Mēs balstāmies uz mūsu leģitīmo interesi attiecībā uz statistikas vākšanu un analītiku, kā arī darbībām, kas palīdz nodrošināt, ka mūsu klienti vai potenciālie klienti tiek atbilstoši apdrošināti. Taču progresīvo analītiku, mērauditorijas atlasi un tiešsaistes uzvedības datus apvienošanu ar citu mūsu rīcībā esošo informāciju par jums mēs veicam, pamatojoties uz jūsu piekrišanu.
Kā piekrišana reklāmas un mērķauditorijas sīkdatnēm, progresīvai analītikai un mērķauditorijas atlasei ietekmē jūsu apmeklējumu mūsu tīmekļvietnē?
Kad apmeklētājs ienāk mūsu tīmekļvietnē, mēs varam parādīt paziņojumu un piedāvāt iespēju piekrist reklāmas un mērķauditorijas sīkdatnēm, progresīvai analītikai un mērķauditorijas atlasei. Lai iegūtu vairāk informācijas par šādām piekrišanām un kā pārvaldīt šādu piekrišanu iestatījumus, lūdzu, lasiet mūsu Sīkdatņu izmantošanas noteikumos.
Šajā nodaļā sniegts apraksts kā darbojas progresīvai analītika un mērķauditorijas atlase. Mēs varam apvienot datus par jūsu uzvedību mūsu tīmekļvietnē ar citu mūsu rīcībā esošo informāciju par jums, lai veiktu atsevišķu personu uzvedības un interešu analīzi. Mēs varam personalizēt arī jūsu apmeklēto tīmekļvietņu saturu, pamatojoties uz mūsu rīcībā esošo informāciju par jums. Tiešsaistes uzvedības datus var savienot ar datiem, kas mums ir par jums, piemēram, kad esat autorizējies pašapkalpošanās lietotnēs (piemēram, mans.if.lv). Šāda veida savienojumi ir balstīti uz iespēju sasaistīt pārlūkprogrammu ar personu un ar citu informāciju, kuru esat mums sniedzis, un to var veikt visos jūsu apmeklējumos, kad ir pieejams savienojums. Informācija, kuru esat mums sniedzis, izmantojot dažādas ierīces, piemēram, datoru vai mobilo tālruni, ļauj arī savienot vairākas ierīces un kanālus jūsu lietotāja profilā. Piemēram, ja redzam, ka esat iegādājies noteikta veida apdrošināšanu, zvanot uz mūsu klientu apkalpošanas centru, mēs varam pārtraukt rādīt ar tiešsaistes reklāmas par šāda veida produktu. Mēs varam arī saistīt informāciju par jums ar informāciju, no trešo pušu reklāmdevējiem, piemēram, saskaņojot e-pasta adreses, lai sniegtu jums atbilstošāku un piemērotāku reklāmu.
Apstrādājot datus par jums, ja iespējams, mēs informāciju anonimizējam vai pseidonimizējam, lai jūs netiktu identificēts, pamatojoties tikai uz saglabāto informāciju. Lai iegūtu papildu informāciju, lūdzu, skatiet sadaļu “Personas datu uzglabāšana un drošība” tālāk šajos noteikumos.
Jūsu personas dati tiek apstrādāti likumīgi, pamatojoties uz kādu no šiem tiesiskajiem pamatiem:
- Datu apstrāde ir nepieciešama, lai noslēgtu vai lai izpildītu apdrošināšanas līgumu. Piemēram, informācija par apdrošināto nekustamo īpašumu un tajā esošo iedzīvi, risku ietekmējošā informācija, kas tiek sniegta pirms apdrošināšanas līguma noslēgšanas, kā arī informācija, kas nepieciešama atlīdzību pieteikuma izskatīšanai, likumīgi tiek apstrādāta, balstoties uz šo tiesisko pamatu.
- Jūs kā datu subjekts esat devis piekrišanu savu personas datu apstrādei, piemēram, piekrišanu reklāmas, mērķauditorijas sīkdatnēm, progresīvai analītikai un mērķauditorijas atlasei. Jums ir tiesības atsaukt piekrišanu turpmākai savu personas datu apstrādei, nosūtot mums pieprasījumu.
- Personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai realizētu mūsu vai trešās personas likumiskās (leģitīmās) intereses. Piemēram, mēs apstrādājam personas datus uz šī pamata, lai novērstu krāpšanu, nodrošinātu atbilstošu cenas aprēķinu, kā arī nosūtītu jums apdrošināšanas piedāvājumus un novērstu apdraudējumu IT sistēmu drošībai. Šādā gadījumā mēs analizējam Jūsu apdrošināšanas atlīdzību vēsturi, kā arī citu informāciju par Jūsu veiktajām darbībām, tostarp internetā. Apstrādājot personas datus uz šī pamata, mēs īpaši vērtējam samērīgumu un to, vai Jūsu tiesības uz privātumu konkrētajā situācijā nav svarīgākas, salīdzinot ar attiecīgo mūsu vai trešās personas likumisko (leģitīmo) interesi;
- Personas datu apstrāde ir vajadzīga, lai aizsargātu jūsu vai citas fiziskas personas vitālas intereses. Piemēram, ceļojuma apdrošināšanas gadījumā, iestājoties negadījumam un personai nonākot ārstniecības iestādē, mēs savstarpēji ar iestādi apmaināmies ar informāciju, lai sniegtu nekavējošu palīdzību.
- Personas datu apstrāde ir vajadzīga, lai izpildītu uz mums kā pārzini attiecināmu juridisku pienākumu. Piemēram, mums ir pienākums sniegt Jūsu personas datus pēc Valsts ieņēmumu dienesta vai tiesībsargājošo iestāžu pieprasījuma. Tāpat mums ir pienākums nodot informāciju Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam par jūsu noslēgto OCTA apdrošināšanas līgumu.
- Personas datu apstrāde ir vajadzīga lēmuma par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu pieņemšanai vai apdrošināšanas atlīdzības apmēra noteikšanai. Šis juridiskais pamats atļauj mums apstrādāt jūsu veselības datus, kad jūs iesniedzat apdrošināšanas atlīdzības pieteikumu, piemēram, pamatojoties uz jūsu veselības vai nelaimes gadījumu apdrošināšanas līgumu.
Automatizēta lēmumu pieņemšana un profilēšana nozīmē, ka mēs varam pieņemt lēmumus bez mūsu darbinieka iesaistīšanās. Piemēram, tas var nozīmēt automātisku apdrošināšanas cenu aprēķināšanu mūsu pakalpojumu pārdošanas sistēmās, pamatojoties uz sistēmā ievadīto informāciju,. Šādā veidā mēs varam piedāvāt saviem klientiem labākus un vieglāk izmantojamus pakalpojumus. Mēs informējam savus klientus par pilnībā automatizētu lēmumu pieņemšanu, ja šie automatizētie lēmumi var būtiski ietekmēt klientu.
Apdrošināšanas atlīdzību pieteikumu izskatīšanā
Mēs izmantojam automatizētu lēmumu pieņemšanu savā atlīdzību pieteikumu apstrādes procesā kā daļu no mūsu tiešsaistes pakalpojuma atlīdzību pieteikumu iesniegšanai un citos atlīdzību pieteikumu izskatīšanas gadījumos. Automatizēti lēmumi tiek balstīti uz informāciju, ko jūs mums iesniedzat, un var tikt izmantoti, piemēram, lai automātiski aprēķinātu atbilstošu apdrošināšanas atlīdzības apmēru. No šāda veida automatizētas lēmumu pieņemšanas atteikties nav iespējams, taču jūs varat sazināties ar mums un lūgt pārskatīt apdrošināšanas atlīdzības lietā pieņemto lēmumu.
Apdrošināšanas līguma noslēgšanai
Mēs izmantojam automatizētu lēmumu pieņemšanu mūsu apdrošināšanas pakalpojumu izplatīšanas procesā tiešsaistē www.if.lv un citos izplatīšanas kanālos. Automatizēti lēmumi tiek balstīti uz informāciju, ko jūs mums iesniedzat, un mūsu sistēmas automātiski aprēķina maksu par apdrošināšanu (prēmiju), piemēram, balstoties uz informāciju par transportlīdzekli, personas apdrošināšanas atlīdzību vēsturi (bonus-malus klasi), personas vecumu, reģionu, kurā persona dzīvo, kā arī citiem aspektiem. Šī datu apstrāde (profilēšana) ir obligāta, lai iegādātos apdrošināšanu. Jūs nevarat atteikties no tās, taču jūs varat sazināties ar mums un lūgt pārskatīt saņemto apdrošināšanas piedāvājumu
Profilēšana, kas saistīta ar tiešo mārketingu
Profilēšana nozīmē, ka tiek paredzēta jūsu iespējamā rīcība, pamatojoties uz informāciju par jums. Mārketingā mēs izmantojam profilus, lai nosūtītu jums ziņojumus, kuri, mūsuprāt, ir jums visatbilstošākie, un lai nesūtītu vai nerādītu neatbilstošus ziņojumus. Jums ir tiesības iebilst pret tiešo mārketingu, kas balstīts uz šāda veida profilēšanu, nosūtot mums ziņu uz info@if.lv.
Lai izpildītu šajos privātuma aizsardzības noteikumos norādītos personas datu apstrādes nolūkus, mēs glabājam personas datus tikai tik ilgi, cik nepieciešams, ja vien likumos nav paredzēts vai pieļaujams ilgāks glabāšanas periods.
Jūsu personas datu uzglabāšanas periods ir atkarīgs no tiesību aktiem, kas regulē attiecīgo pakalpojumu (piemēram, OCTA, KASKO, veselības apdrošināšana), grāmatvedības tiesību aktu prasībām un citiem faktoriem.
Ja jūsu personas datu uzglabāšana mums nav obligāta, jūs varat pieprasīt, lai mēs dzēstu tos. Jebkurā gadījumā nevajadzīgus vai neatbilstošus personas datus mēs dzēšam vai padarām anonīmus.
Attiecībā uz Jūsu veselības datiem, kurus ar Jūsu piekrišanu mēs esam saņēmuši no ārstniecības vai citas sadarbības iestādes un kuri ir paredzēti tikai atspoguļošanai lietotnē If Mobile, datu pārzinis joprojām ir attiecīgā iestāde. Mēs, savukārt, veicam nepieciešamos tehniskos pasākumus, lai nodrošinātu datu drošību un to, ka tikai Jūs varat piekļūt šiem datiem.
Mēs vienmēr veicam atbilstošus tehniskos, fiziskos, juridiskos un organizatoriskos pasākumus, kas ir nepieciešami saskaņā ar privātumu un datu aizsardzību regulējošajiem tiesību aktiem. Visi pakalpojumu sniedzēji, kas mūsu uzdevumā veic personas datu apstrādi, ir rūpīgi izvēlēti un informēti par pasākumu kopumu, kas tiem jāveic, lai nodrošinātu jūsu personas datu konfidencialitāti un aizsardzību. Piemēram, ja tas tiek prasīts no drošības viedokļa, pirms personu identificējošas informācijas saglabāšanas mēs pseidonimizējam informāciju tā, lai personas nevarētu identificēt, izmantojot tikai saglabāto informāciju.
Mēs kā apdrošināšanas sabiedrība saskaņā ar likumu nedrīkstam izpaust klientu informāciju un viņu personas datus.
Tomēr likumā noteiktos gadījumos vai saskaņā ar jūsu sniegto piekrišanu mēs varam izpaust jūsu personas datus citām personām. Par izpaušanu netiek uzskatīta personas datu nodošana personām, kas ir mūsu personas datu apstrādātāji un uz attiecīga līguma pamata sniedz mums apdrošināšanas veikšanai nepieciešamu pakalpojumu.
Atkarībā no apdrošināšanas pakalpojuma vai konkrētās informācijas veida, jūsu personas dati var tikt izpausti:
- Bankai vai līzinga kompānijai, ja apdrošināšanas līgumā (polisē) tā ir minēta kā atlīdzības saņēmēja vai labuma guvējs, var tikt sniegta informācija par apdrošināšanas polises statusu un pieteiktajiem apdrošināšanas gadījumiem;
- Starpniekam (aģents, papildpakalpojuma starpnieks vai brokeris), ar kura starpniecību klients ir noslēdzis apdrošināšanas līgumu, ir pieeja informācijai par apdrošināšanas līgumu un atlīdzībām tādā apmērā, ciktāl tas ir nepieciešams starpnieka pienākumu izpildei;
- Atlīdzību lietu regulēšanas partneriem, piemēram, autoservisiem vai ekspertiem, apdrošināšanas atlīdzības pieteikuma gadījumā tiek sniegta informācija par apdrošināšanas polises spēkā esību, kā arī informācija par pieteikto apdrošināšanas gadījumu tādā apmērā, ciktāl tas nepieciešams konkrētās atlīdzību lietas noregulēšanai;
- Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam (LTAB), lai reģistrētu LTAB datubāzē informāciju par noslēgtajiem OCTA līgumiem un pieteiktajām ceļu satiksmes negadījumu atlīdzību lietām;
- Ārstniecības iestādēm un ārstniecības personām veselības vai nelaimes gadījumu apdrošināšanas atlīdzības pieteikuma izskatīšanas ietvaros;
- Citiem apdrošinātājiem, ja tas nepieciešams apdrošināšanas atlīdzību lietas noregulēšanai;
- Valsts institūcijām vai trešajām personām, kad mums pienākums sniegt informāciju ir noteikts likumā vai ir nepieciešams līguma izpildei;
- Pakalpojumu sniedzējiem, lai palīdzētu jums, ja ir iestājies apdrošināšanas gadījums, vai sniegtu jums papildu pakalpojumu (palīdzība uz ceļa, transportlīdzekļa noma un tml.).
Jūsu personas dati galvenokārt tiek uzglabāti Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomiskās zonas teritorijā.
Ņemot vērā apdrošināšanas pakalpojumu globālo raksturu un tehnoloģiskos risinājumus, nereti, lai sasniegtu iepriekš izklāstītos nolūkus, mums ir nepieciešams nosūtīt jūsu datus personām, kas atrodas citās valstīs. Piemēram, jūsu personas dati var tikt nodoti Amerikas Savienotajās Valstīs esošam tiešsaistes mākoņpakalpojumu sniedzējam. Jebkura šāda starptautiska personas datu pārsūtīšana tiek veikta, ievērojot uz to attiecināmos Eiropas Savienībā spēkā esošos personas datu aizsardzības tiesību aktus.
Mēs vēlamies būt atvērti pret jums attiecībā uz informāciju, kas ir mūsu rīcībā par jums, un gribam būt droši, ka tā tiek atbilstoši atjaunināta. Jūs nesaņemsiet svarīgus paziņojumus, ja jūsu e-pasta adrese vai tālruņa numurs nebūs atjaunināts.
Kā klients jūs varat piekļūt savai informācijai If Apdrošināšanas tīmekļvientē www.if.lv sadaļā “Mans If”. Ja jums nepieciešams vairāk informācijas, jums ir tiesības prasīt no mums šīs informācijas kopiju, rakstot uz info@if.lv vai sūtot pieprasījumu If P&C Insurance AS Latvijas filiālei uz adresi: Republikas laukums 2A, Rīga, LV 1010. Mēs vienmēr pienācīgi identificējam klientu, pirms nodrošinām klientam pieeju savai informācijai.
Jūs varat lūgt mums labot vai izņemt informāciju, ja tā ir neprecīza. Tāpat jums ir tiesības lūgt dzēst informāciju par jums, ja nepastāv tiesisks pamats turpmākai personas datu apstrādei.
Tā kā atbilstoši apdrošināšanas un grāmatvedības likumiem mums kā apdrošinātājam ir pienākums uzglabāt apdrošināšanas polises un citu informāciju noteiktu laika periodu, lūdzu, ņemiet vērā, ka attiecīgos gadījumos jums nav iespējams lūgt mums labot vai dzēst informāciju par jūsu personas datiem. Uz jūsu pieprasījuma pamata, jūsu informācijas kopija var tikt nodota citam jūsu norādītam uzņēmumam, ja tas ir tehniski iespējams.
Ja jums ir kādi jautājumi saistībā ar jūsu personas datu apstrādi, jūs varat sazināties ar mūsu Datu aizsardzības speciālistu, rakstot uz dpo@if.lv, kā arī uz info@if.lv.
If kā jūsu personas datu pārziņa kontaktinformācija
Mēs esam jūsu personas datu pārzinis, un jūs varat rakstīt mums:
If P&C Insurance AS Latvijas filiāle, reģ.Nr. 40103201449,
Adrese: Republikas laukums 2A, Rīga, LV-1010
vai
If P&C Insurance AS, reģ.Nr. 10100168
Adrese: Lõõtsa 8a (A-torn), Tallina 11415, Igaunija
Pēdējā šo noteikumu pārskatīšanas reize: 03.12.2020.