Atteikta iekāpšana lidmašīnā.

Kas atlīdzinās zaudējumus?

Iedomājieties situāciju – ilgi plānotā ceļojuma diena pienākusi, biļetes kabatā, ceļojuma koferis sakrāmēts. Atliek vien iesēsties lidmašīnā un atvaļinājums beidzot var sākties. Tomēr pie reģistrācijas iekāpšanai tiek paziņots, ka uzņemt tevi lidmašīnā nav iespējams.

Jāierodas 2 stundas pirms izlidošanas

No tik bēdīga scenārija var izvairīties - vienkārši jāieplāno savlaicīga ierašanās lidostā. Pirmkārt, tāpēc, ka aviokompānijas uz reisu mēdz pārdot vairāk biļešu, nekā lidmašīnā ir vietas. Ja pasažieri ierodas pēdējā brīdī, aviokompānijas tām atsaka iekāpšanu, to pamatojot ar novēloto ierašanos reģistrācijai. Formāli šādā situācijā nevienu, izņemot sevi pašu vainot nebūs iespējams – tu tiešām esi nokavējis. Otrkārt, pie bagāžas nodošanas punkta mēdz veidoties rindas un tāpēc aviokompāniju ieteikums ierasties lidostā vismaz 2 stundas pirms plānotās izlidošanas ir visai loģisks un pamatots. Turklāt Eiropas Savienības dalībvalstu lidostu drošības noteikumi paredz lielāku pasažieru mantu kontroli, tāpēc savlaicīga ierašanās ir absolūta nepieciešamība.

Kam jāatlīdzina zaudējumi*

Ja tu ar apstiprinātu rezervāciju savlaicīgi esi ieradies uz reģistrāciju, bet iekāpšanu atsaka, tad pienākums atrisināt situāciju visiem pieņemamā veidā ir aviokompānijai jeb apkalpojošam gaisa pārvadātājam.

Ja gaisa pārvadātājs jau iepriekš kādu iemeslu dēļ paredz kādā no reisiem atteikt iekāpšanu, tad tam vispirms jāaicina pasažieri brīvprātīgi atteikties no rezervētajām biļetēm un jāpiedāvā atlīdzinājums.

Ja nepiesakās pietiekams skaits pasažieru, kas brīvprātīgi atsakās no iekāpšanas, lai reisā pietiktu vietas, apkalpojošais gaisa pārvadātājs pasažierim (-iem) var atteikt iekāpšanu pret viņu gribu. Tādā situācijā apkalpojošajam gaisa pārvadātājam ir pienākums nekavējoties izmaksāt noteiktu kompensāciju (tās apmērs atkarīgs no nenotikušā lidojuma attāluma) katram pasažierim, kam atteikta iekāpšana, sniegt viņam jau minēto atbalstu un bez maksas piedāvāt ēdināšanu un atspirdzinājumus samērīgi gaidīšanas laikam, kā arī noteiktos gadījumos izmitināt viesnīcā un nodrošināt transportu, tāpat arī piedāvāt bez maksas veikt divus telefona zvanus, nosūtīt divas teleksa vai faksa ziņas vai arī divas elektroniskās vēstules.

Apzinoties savu vainu šādā situācijā, aviokompānijas parasti arī nekavējoties risina situācijas iepriekš aprakstītajā veidā. Ja nu tomēr tas nenotiek, tev ir iespēja lūgt zaudējumu atlīdzību ceļojuma apdrošināšanas polises ietvaros.

* Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 11. februāra Regula Nr.261/2004, kas paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem sakarā ar iekāpšanas atteikumu un lidojumu atcelšanu vai ilgu kavēšanos.