Pirmkārt, pasākuma rīkotājs ar CTA iegūst finansiālo aizsardzību, ja trešajai personai nejauši tiek nodarīts kaitējums. Tas ļauj izvairīties no liekiem pārdzīvojumiem un zaudējumiem. “Otrkārt, arī sadarbības partneriem ir patīkami apzināties, ka pasākuma organizators parūpējies par apdrošināšanu. Manuprāt, tas veicina uzticamību,” piebilst apdrošināšana jomas profesionāle.
Drošība vienmēr pirmajā vietā!
Pieredzējusī un godalgotā pasākumu producente un radošās aģentūras “Skudras metropole” vadītāja Gundega Skudriņa vairākkārt pārliecinājusies, ka jāapdrošina visi pasākumi neatkarīgi no apmeklētāju skaita, koncepta un norises vietas.
“Tas, ko ne visi varbūt zina un piedomā – nedrīkst aizmirst arī par pasākuma sagatavošanās darbiem, kas patiesībā, manuprāt, reizēm pat ir vēl riskantāki un bīstamāki. Piemēram, skatuves būvniecība vai instalāciju uzstādīšana. Saviem sadarbības partneriem vienmēr uzsveram un stāstām, ka mums ir svarīgi parūpēties par apdrošināšanu. Tas ne tikai rada drošības sajūtu, bet parāda arī tavu attieksmi pret darbu un kvalitātes standartus,” uzsver Skudriņa.
Arī pēc pasākuma jāierēķina laiks, lai visu novāktu. Šīs “uzbūves” un “nobūves” ir riskantākie brīži, kuros Skudriņas pieredzē visbiežāk arī gadījušies dažādi nejauši misēkļi. “Pats pasākums, protams, vienmēr ir veidots tā, lai maksimāli samazinātu visus riskus, vienmēr ir arī sagatavots rīcības plāns B un C, ja kaut kas noiet greizi, taču visu nav iespējams paredzēt. Tā ir šīs nozares specifika – ir daudz iesaistīto cilvēku, jāņem vērā laikapstākļi, politiskie un ekonomiskie aspekti, norises sabiedrībā un vēl daudzi citi faktori, kurus nevaram ietekmēt. Vienīgais veids, kā sevi pasargāt, ir parūpēties par apdrošināšanu,” norāda pasākumu producente.
Gundega Skudriņa: “Naktī varu mierīgāk gulēt.”
Pasākumu jeb dzīvās komunikācijas notikumu, kā tos sauc Skudriņa, formāts to klasiskajā izpratnē ļoti mainās. “Skudras metropoles” veidotie sarīkojumi bieži vien ir eksperimentāli un unikāli. Tas līdzi nes jaunus un vēl neizzinātus riskus un procesus, ar kuriem paši rīkotāji agrāk nav saskārušies.
“Mēs veidojam jaunus norises veidus, arī interakciju ar cilvēku iesaisti, un atkal nāk klāt jauni riski, kas mūsu pieredzē piecus, desmit gadus atpakaļ nebija. Jo specifiskākas notikums, jo tas ir sarežģītāks. Nav iespējams pašiem visu izkontrolēt, tāpēc piesaistām arī vairāku jomu speciālistus – tehniķus un inženierus, – kas spēj paredzēt dažādus riskus. Tā varam pasargāt apmeklētājus, sevi, savus sadarbības partnerus un pašu pasākumu,” saka Skudriņa.
Organizatoru atbildība ir milzīga, jo pasākumi tiek rīkoti arī ārpus Latvijas robežām. Tāpēc parūpēties par drošību ir divtik svarīgi. Piemēram, lai aizgādātu dekorācijas līdz Vācijai, ir jāsadarbojas ar loģistikas uzņēmumiem un jāapdrošina arī krava. Savukārt nesen tika rīkots pasākums viesnīcā Tallinā, un kāds apmeklētājs tā laikā uz paklāja izlēja vīnu. CTA sedza zaudējumus.
“Nejaušību var būt ļoti daudz. Taču mēs varam naktī mierīgāk gulēt, ja apzināmies, ka šie neparedzētie apstākļi ir apdrošināti,” piebilst Skudriņa.
Izdevies pasākums bez papildu izdevumiem
Gan apmeklētāji, gan pasākuma rīkotāji un sadarbības partneri vienmēr cer, ka viss noritēs bez starpgadījumiem, tomēr realitātē medus mucā bieži vien trāpās arī kāds darvas piliens. Saprotams, ka visu pasākuma norises gaitu nav iespējams ietekmēt, un katram no tiem ir atšķirīgas prasības un riski, taču organizators ir atbildīgs par visu, kas notiek norises vietā. Turklāt lielākos pasākumos mēdz notikt pat vairāki negadījumi.
Savukārt, ja vienā pasākumā sadarbojas vairāki uzņēmumi vai ir pieaicināti apakšuzņēmēji, vēl jo vairāk jāpadomā par visu iesaistīto pušu apdrošināšanu. Šajā gadījumā katrs uzņēmums var noformēt savu polisi, un tādējādi varēs izvairīties no savstarpējiem strīdiem, kurš bijis atbildīgs.
Lai izvēlētos sev piemērotāko risku segumu, jāsazinās ar apdrošināšanas speciālistu, kurš ne tikai palīdzēts, bet arī ieteiks aspektus, par kuriem vēl vērts padomāt. “Ar apdrošinātāju ir soli pa solim jāizrunā ieplānotās aktivitātes. Ne jau tamdēļ, ka mēs būtu ziņkārīgi, bet tas palīdz labāk izvērtēt potenciālos riskus. Piemēram, vēl nesen bija gadījums, kad organizators vēlējās piesaistīt dīdžeju, kas patiesībā ir diezgan ikdienišķi, taču nianse – dīdžejam bija paredzēts atrasties kokā, un šajā gadījumā tas ir papildu risks,” piebilst Gebharde.