Latvijā visbiežāk zog 5 – 15 gadus vecus auto

24 septembris 2014
2014. gada astoņos mēnešos Latvijā nozagtas 587 automašīnas no kurām 42 % (244) ir ražotas laikā no 2000. līdz 2009. gadam. Zagto auto īpatsvarā liels ir arī jaunu auto skaits (līdz 5 gadiem) – 93 (16 %), kā arī deviņdesmitajos gados ražoto auto skaits – 167 (28 %).

​Zīmīgi, ka tieši vecāku auto īpašnieki ne vienmēr pareizi novērtē to, cik iekārojami zagļiem ir arī 10 gadus un vecāki spēkrati, lai gan ir vairāki faktori, kas ne tikai jaunas, bet vecākas automašīnas padara zagļiem interesantas.

"Desmit gadus vecs auto joprojām ir ar pietiekami lielu tirgus vērtību, kura zaudējums īpašniekam ir finansiāli sāpīgs, un ir maldīgi domāt, ka zagļiem šie auto nav interesanti. Tieši otrādi - vecākas automašīnas, kurām nav pretaizdzīšanas ierīču, ir viegli nozogamas un galvenokārt tiek zagtas izjaukšanai rezerves daļās. Tās tiek realizētas gan Lietuvā, kur ir samērā liels rezerves daļu tirgus, gan arī Latvijā un nodrošina ienākumus gan zagļiem, gan auto detaļu realizētājiem," norāda If Apdrošināšana Transportlīdzekļu produkta vadītājs Roberts Skrupskis.

Viens no veidiem kā pasargāt savu auto no aizdzīšanas ir papildus drošības sistēmas un marķēšana, kā arī apdrošināšana, izvēloties apdrošināt visus zaudējumus kā OCTA polisei un vēl papildus pret laupīšanu un zādzību.

Populārākās markas

Zagto auto statistikā ir vērojama noteiktu marku un modeļu popularitāte. Zagto auto top 5 ir samērā nemainīgs – Volkswagen, Audi, Toyota, Honda un BWM marku automašīnas. "Savukārt atsevišķu modeļu popularitāti nosaka dažādi faktori – gan tas, cik ātri kriminālās aprindas spēj atrast veidu kā uzlauzt automašīnās uzstādītās rūpnīcas pretaizdzīšanas iekārtas, gan detaļu pieprasījums melnajā tirgū," norāda Roberts Skrupskis.

Populārākie modeļi

Jaunu auto segmentā šogad zagļi iecienījuši Toyota Land Cruiser, Honda CRV, Honda Civic, Land Rover Range Rover un BMW X5 modeļus. Iepriekšējos gados šo auto marku un modeļu zādzībām bija nereti bija izteikts plānveida raksturs ar rūpīgu iepriekšēju plānošanu, kad kampaņveidīgi tika zagti minētie modeļi ar plašu komplektāciju un rūpnīcas aprīkojumu. If Apdrošināšana atlīdzību datu analīze liecina, ka dažkārt konkrētas auto markas zādzību skaita pieaugums dažkārt ir saistīts ar to, ka iepriekš ticis novērots šo auto tirdzniecības pieaugums.