Atklāj velo sezonu droši!

Šonedēļ Latvijā pavasarīgi silts laiks, tas nozīmē, ka vairāk laika varam pavadīt svaigā gaisā un uz darbu vai atpūtā pie dabas doties ar dabai visdraudzīgāko transportlīdzekli – velosipēdu, ievērojot savstarpēju 2m distanci no citiem braucējiem. Lai sezona aizripotu priecīgi, If Apdrošināšana aicina ikvienu velosipēdistu parūpēties par sava velosipēda drošību, jo diemžēl jau ir konstatēti pirmie zādzības gadījumi.

Pavasarīgākam laikam iestājoties, iedzīvotāji sabiedrisko transportu vai automašīnas izvēlas nomainīt pret velosipēdiem. Turklāt šobrīd, ārkārtas situācijas laikā, velosipēds nenoliedzami ir pieskaitāms pie transportlīdzekļiem, ar kuru ir visdrošāk pārvietoties. Un vienlaikus šis ir arī laiks, kad palielinās risks nelabvēļu darbībām, tostarp velosipēdu zādzība. Ik gadu arvien vairāk velosipēdu ir visai iecienīts loms zagļiem.

Šogad If Apdrošināšana ir saņēmusi jau pirmos divus velosipēdu zādzības pieteikumus 600 un 400 eiro apmērā. Jāteic, ka abi gadījumi ir saistīti ar vietas izvēli, – daudzdzīvokļu kāpņutelpa, kur bija piestiprināti pie margām. Lai arī nereti šķiet, ka vietas izvēle ir droša, tomēr tā ir jāizvērtē rūpīgāk – labāk velosipēdu pieslēgt ar atslēgu aizslēdzamās vietās, kur ir mazāks risks iekļūt svešiniekiem, un, kas tiek novērotas ar videonovērošanas kameru. Pretējā gadījumā, ja vieta nebūs apsargāta un brīvi pieejama – zagļi to izmantos ļaunprātīgos nolūkos. 

Tāpat jāatceras, lai cik jaudīgu velosipēdu slēdzeni izvēlētos – pakava, saliekamo vai troses tipa, jārēķinās, ka ar tām nebūs iespējams pieslēgt pilnīgi visas velosipēda daļas – riepas, rāmi, stūri vai riepas. Protams, saslēdzējs ir tik un tā nepieciešams, taču velosipēdu apdrošināšana būs, kā papildus drošības spilvens zādzības vai laupīšanas gadījumā viscaur gadu.* 

Pārbaudi velosipēdu drošākam braucienam!

1. Stūre. Tāpat kā jebkura transportlīdzekļa, arī velosipēdista stūrei ir jābūt stingri piestiprinātai pie velosipēda rāmja, viegli un precīzi manevrējamai. Pirms sezonas atklāšanas ieteicams pārbaudīt, vai stūre ir noregulēta atbilstoši braukšanas pozīcijai – sportiskā pozīcijā stūre tiek noregulēta zemāk un brauciens tiek veikts teju horizontālā stāvoklī, savukārt atpūtas pozīcijā stūres stieni nepieciešams pacelt augstāk.

2. Skaņas signāls. Siltās sezonas laikā uz ietvēm, brauktuvēm un velosipēdiem paredzētiem celiņiem valda intensīva satiksme. Skaņas signāls jeb zvaniņš palīdzēs brīdināt citus satiksmes dalībniekus vajadzības gadījumā. Skaņas signālu veidi ir pieejami visdažādākie un piestiprināmi ar vienkāršu skrūvju stiprinājumu.

3. Atstarotāji. Lai piedalītos satiksmē, katram velosipēdam ir jābūt aprīkotam ar atstarotājiem vairākās vietās. Visbiežāk atstarotāji tiek novietoti šādās vietās:

  • Zem stūres uz stieņa;
  • Abos riteņa spieķos ir ievietots viens vai divi atstarotāji;
  • Aizmugurē zem sēdekļa vai pie bagāžnieka.
  • Diennakts tumšajā laikā aizmugurē ir jābūt arī sarkanam mirgojošam lukturītim.

Svarīgi ir izvēlēties labas kvalitātes atstarotāju, lai nākotnē pasargātu savu veselību un dzīvību. Pārliecinies, vai uz atstarotāja ir CE zīme, jo tas nozīmē, ka atstarotājs ir sertificēts. Ieteicams dot priekšu atstarotājam, kas izgatavots no mikroprizmas materiāliem, jo tie paredz visaugstāko gaismas atstarošanas spēju. Ja gājējiem iesaka izvēlēties lokanus un mīkstus atstarotājus, velosipēdam – cietus. Izvēlies baltas vai gaišu toņu atstarotāju, jo tie ir vislabāk pamanāmi!

4. Riepas. Braucot ar velosipēdu, riepas ir viens no nozīmīgākajiem saķeres veicinātājiem. Lielākoties riepās spiedienam jābūt vismaz 3 atmosfēras lielam, taču dažiem velosipēdiem tas var atšķirties un to var pārbaudīt, apskatoties uz pašas riepas. Ja lielākoties pārvietojies pa asfalta segumu, tad nepieciešamas gludas un šauras riepas. Taču, ja ikdienas maršrutā ir zemes vai meža ceļi, labāk priekšroku dot platākām un ar protektoru aprīkotām riepām.

5. Bremzes. Velosipēda bremzes ir tieši saistītas ar paša un citu drošību, tāpēc ir ļoti svarīgi tās uzturēt labā tehniskā kārtībā. Bremzes nekādā gadījumā nedrīkst bloķēt riepu un būt ierūsējušas! Protams, jāatceras, ka neatkarīgi no tā, kādas bremzes jūs esat izvēlējies, tās vienmēr ir jāaprūpē, jātīra un jāpārbauda bremzēšanas efektivitāte.

6. Ķēde. Velosipēda ķēde pastāvīgi nolietojas, tāpēc tai katras sezonas sākumā un beigās ir nepieciešama apkope. Ķēdei jābūt kārtīgi ieeļļotai un jāgriežas neķeroties, kā arī uz tās nedrīkst būt netīrumi. Velosipēda ķēdes ir pieejamas plašā klāstā, tāpēc rūpīgi izvērtē, kāda tieši ir nepieciešama tavam velosipēdam.

Atceries, jo biežāk veiksi sava velosipēda apkopi, jo ilgāk tas kalpos!

* Apdrošināšanas polise ir spēkā 12 mēnešus no tās iegādes brīža, tai skaitā arī tad, ja velosipēds netiek lietots, un pēc vasaras sezonas tiek glabāts, piemēram, pagrabā vai uz balkona.