Ja tev ir neskaidri jautājumi un nepieciešama konsultācija, zvani
67 338 333
Kas ir Pašrisks, Virsapdrošināšana un Zemapdrošināšana
PAŠRISKS ir apdrošināšanas polisē norādīta zaudējumu daļa, kas izteikta fiksētā naudas summā vai procentos, un kuru, iestājoties apdrošināšanas gadījumam, sedz apdrošinājuma ņēmējs vai apdrošinātais.
VIRSAPDROŠINĀŠANA ir gadījums, kad Apdrošinājuma summa pārsniedz Apdrošināšanas objekta vērtību tieši pirms Apdrošināšanas gadījuma iestāšanās. Virsapdrošināšanas gadījumā tiek izmaksāta Apdrošināšanas atlīdzība, kas nepārsniedz faktisko zaudējumu apmēru.
ZEMAPDROŠINĀŠANA ir gadījums, kad Apdrošinājuma summa ir mazāka nekā Apdrošināšanas objekta vērtība tieši pirms Apdrošināšanas gadījuma iestāšanās. Zemapdrošināšanas gadījumā aprēķinot Apdrošināšanas atlīdzību, tā tiek samazināta, piemērojot koeficientu, kas norāda proporciju starp Apdrošinājuma summu un Apdrošināšanas objekta vērtību tieši pirms Apdrošināšanas gadījuma iestāšanās.
Pašriska aprēķina piemērs CEĻOJUMU APDROŠINĀŠANAI:
Piemēram, ceļojuma apdrošināšanas riskam "Ceļojuma atcelšana" apdrošinājuma summa ir 2000 eiro un pašrisks 50 eiro. Ja ceļojums ir jāatceļ un ar to saistīto izdevumu apmērs ir 1500 eiro, tad izmaksātā atlīdzība ir 1450 eiro, jo 50 eiro ir apdrošinātās personas pašrisks.
Pašriska aprēķina piemērs MĀJDZĪVNIEKU APDROŠINĀŠANAI:
Piemēram, mājdzīvnieka apdrošināšanas polisē ir minēts 60 eiro pašrisks, kas ir attiecināms uz visu vienas slimības/traumas ārstniecības ciklu. Ja mājdzīvnieks ir saslimis un vetārsts tiek apmeklēts 3 reizes, kā arī tiek veikta operācija un lietoti medikamenti, tad pašrisks tiks atskaitīts no kopējiem ārstniecības izdevumiem par šīs vienas saslimšanas/traumas ārstēšanu.
Pašriska aprēķina piemērs MĀJOKĻA APDROŠINĀŠANAI:
Piemēram, ja, notiekot ūdens noplūdei no veļasmašīnas, kopējie applūdušā mājokļa atjaunošanas izdevumi ir 3000 eiro, tad izmaksātā atlīdzība ir 2860 eiro, jo 140 eiro ir pašrisks.
Kā izmantot atlaides kodu
Iegādājoties apdrošināšanas polisi If Online vai If Portālā, atlaides kods tev dod iespēju polises cenai iegūt papildus atlaidi.
Nevar nopirkt veiksmi, bet var iegūt pārliecību, ka apzinoties risku un pret to apdrošinoties, no negadījumiem iespējams izvairīties. Tāpēc meklē atlaides kodus īpašu akciju ietvaros. Kas meklē, tas atrod!
Lai izmantotu savu atlaides kodu, pirkšanas brīdī ieraksti to ailītē „Ja Jums ir atlaides kods, ievadiet to šeit".
Atteikuma tiesības, noslēdzot distances līgumu, un cita pirmslīguma informācija
Atteikuma tiesības
- Apdrošinājuma ņēmējs, kas ir fiziska persona – patērētājs, un kas apdrošināšanas pakalpojumus neiegādājas saimnieciskās vai profesionālās darbības ietvaros, var atteikties no noslēgtā apdrošināšanas līguma, ja tas ir noslēgts, izmantojot distances saziņas līdzekļus un tā termiņš ir garāks par vienu mēnesi. Tomēr apdrošinājuma ņēmējs nav tiesīgs atteikties no spēkā esoša apdrošināšanas līguma, ja ir iestājies apdrošināšanas gadījums.
- Lai atteiktos no apdrošināšanas sabiedrības sniegtā apdrošināšanas pakalpojuma, apdrošinājuma ņēmējam 14 dienu laikā no apdrošināšanas līguma noslēgšanas dienas ir jāiesniedz apdrošināšanas sabiedrībai pašrocīgi parakstītu atteikumu, nosūtot tā oriģinālu uz šādu adresi – Republikas laukums 2a, Rīga, LV-1010, vai ar drošu elektronisko parakstu parakstītu atteikumu nosūtot uz šādu e-pasta adresi – info@if.lv vai aizpildot pieteikumu autorizētā vidē apdrošināšanas sabiedrības tīmekļvietnē www.if.lv sadaļā “Mans If”.
- Apdrošinājuma ņēmējam atsakoties no noslēgtā apdrošināšanas līguma, apdrošināšanas sabiedrība pēc atteikuma saņemšanas atmaksā apdrošinājuma ņēmējam apdrošināšanas prēmijas daļu, kas attiecas uz atlikušo apdrošināšanas periodu.
- Ja apdrošinājuma ņēmējs 14 dienu laikā no apdrošināšanas līguma noslēgšanas dienas neizmanto atteikuma tiesības iepriekš norādītajā kārtībā, apdrošināšanas līgumu pirms termiņa ir iespējams izbeigt tikai saskaņā ar tā noteikumiem.
- Ja apdrošināšanas sabiedrības un apdrošinājuma ņēmēja sākotnēji noslēgtajam līgumam par apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanu seko turpmākie vai līdzīga veida līgumi par apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanu, tad uz šādiem turpmākajiem un līdzīga veida līgumiem neattiecas atteikuma tiesības, un apdrošinājuma ņēmējs tos ir tiesīgs izbeigt tikai saskaņā ar attiecīgo līgumu noteikumiem. Piemēram, apdrošinājuma ņēmējs ir noslēdzis sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanas (KASKO) līgumu uz vienu gadu, pēc kura termiņa beigām noslēdz jaunu KASKO līgumu. Šādā situācijā, apdrošinājuma ņēmējs var izmantot atteikuma tiesības attiecībā uz pirmo KASKO līgumu, bet ne otro KASKO līgumu.
Piemērojamiem normatīvie akti, sūdzības, strīdu izskatīšana un uzraudzība
- Apdrošināšanas sabiedrības un apdrošinājuma ņēmēja attiecībām pirms apdrošināšanas līguma noslēgšanas piemēro Latvijas Republikas normatīvos aktus.
- Apdrošinājuma ņēmēja vai apdrošinātā sūdzības Apdrošināšanas sabiedrība izskata un sniedz atbildi 20 dienu laikā no sūdzības saņemšanas dienas. Sūdzību var iesniegt, nosūtot to uz adresi: Republikas laukums 2a, Rīga, LV – 1010, vai rakstot uz e-pastu: info@if.lv, vai zvanot pa tālruni 67 338 333.
- Ar apdrošināšanas līguma izpildi saistītiem strīdiem ir piemērojami Latvijas Republikas normatīvie akti, un šādu strīdu izskatīšana ir piekritīga Latvijas Republikas vispārējās jurisdikcijas tiesai, ja puses nespēj tos atrisināt sarunu ceļā. Savukārt minētos strīdus ārpus tiesas ir iespējams izskatīt, vēršoties:
- Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) ombudā laa.lv/klientiem/ombuds/
- Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB) saistībā ar OCTA apdrošināšanu www.ltab.lv;
- Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) ptac.gov.lv par pārējiem iespējamiem patērētāja tiesību pārkāpumiem, par kuriem nav paredzēts iesniegt sūdzību LAA ombudā vai LTAB;
- patērētājam, kurš noslēdzis apdrošināšanas līgumu tīmeklī, ir iespēja iesnieguma iesniegšanai izmantot ODR (Online Dispute Resolution) platformu www.europa.eu/odr
- Apdrošināšanas sabiedrības nodarbojas tikai ar apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanu un tās uzraudzību veic Finanšu un kapitāla tirgus komisija.
Saziņas valoda
- Apdrošināšanas līgums tiek slēgts latviešu valodā un apdrošināšanas sabiedrība apdrošināšanas līguma darbības laikā ar apdrošinājuma ņēmēju un apdrošināto sazinās latviešu valodā.
Rekomendācijas vai ieteikumi
- Apdrošināšanas sabiedrības pirms līguma noslēgšanas sniedz objektīvu informāciju par apdrošināšanas produktu, lai klients, pamatojoties uz saņemto informāciju, varētu pieņemt lēmumu, taču apdrošināšanas sabiedrība nesniedz klientam individuālas rekomendācijas vai ieteikumus izvēlēties konkrētu apdrošināšanas produktu vai apdrošināšanas segumu.
Darbinieku atlīdzība
- Apdrošināšanas sabiedrības darbinieki, kas tieši iesaistīti apdrošināšanas izplatīšanā, nesaņem atlīdzību par konkrētiem noslēgtiem apdrošināšanas līgumiem, bet gan saņem atlīdzību darba samaksas veidā.