Jaunumi, 15 decembris 2011

Divos gados BMW auto spoguļu zādzībām trīskārtējs samazinājums

BMW auto spoguļu un spoguļu stikliņu zādzību skaits pēdējo divu gadu laikā ir piedzīvojis iespaidīgu samazinājumu. Jau visa 2010.gada ietvaros bija vērojams pakāpenisks BMW markas auto spoguļu zādzību samazinājums. Taču šogad, sākot no maija, tas nepārsniedz dažas zādzības mēnesī, lai gan iepriekšējos gados viena kvartāla ietvaros tika reģistrēts pat 60 un vairāk zādzību, liecina If Apdrošināšana dati.

BMW spoguļi – zagtāko spoguļu top augšgalā

Šogad vērojama BMW markas auto spoguļu īpatsvara samazināšanās kopējā spoguļu zādzību statistikā. Ja iepriekšējos gados tas bija pat 64% apmērā, tad šogad to īpatsvars dažos mēnešos ir bijis vairs tikai 25%. Turklāt zīmīgi, ka apzagti tiek faktiski visu modeļu BMW auto, arī tādi, kuri ir vecāki par 8 gadiem.

„Jāatzīst, ka BMW markas automašīnas Latvijā ir ļoti populāras, ko nosaka gan to neapšaubāmā kvalitāte, gan imidžs. Tādējādi arī nevienai citai auto markai nav bijusi tik izteikta dominante zagto spoguļu un spoguļu stikliņu ziņā kā BMW. Zināmu popularitāti zagļu vidū kampaņveidīgi bauda arī Mercedes-Benz spoguļi, taču BMW marka ir nemainīga līdere – ir bijuši mēneši, kuros no visiem pieteiktajiem spoguļu zādzību gadījumiem KASKO klientu vidū pat 2/3 ir bijušas BMW spoguļu zādzības,” norāda If Apdrošināšana Transporta atlīdzību grupas vadītāja Līga Bērziņa.

Vienkārši nozagt un pārdot

Iepriekšējos gados spoguļu zādzības bija ienesīga nodarbe, jo spogulis bija viegli nozogama auto detaļa ar salīdzinoši lielu vērtību. Kā zināms, spoguļu stikliņus var nozagt dažu sekunžu laikā. Turklāt autoīpašnieki, kuru auto nav apdrošināti, veido pateicīgu klientūru gan autozagļiem, gan autoservisiem, kas piedāvā uzstādīt lietotus auto spoguļus.

Pašlaik speciālisti spoguļu zādzību samazinājumu skaidro ar diviem faktoriem. Pirmkārt, ir vērojams kopējais auto vandālisma gadījumu skaita un arī spoguļu zādzību skaita samazinājums, ko daļēji var skaidrot ar klientiem piedāvāto spoguļu marķēšanas iespēju. If Apdrošināšana dati liecina, ka pirms marķēšanas uzsākšanas faktiski katra otrā BMW markas automašīna tika apzagta. Kā zināms, marķēšana ir efektīvs līdzeklis, jo ir pierādīts, ka marķētus spoguļus zog krietni retāk un tos ir sarežģīti realizēt.

Otrkārt, autoīpašnieki, kuri cietuši no vandāļu vai zagļu rīcības, arī paši rūpīgāk izvēlas vietu, kur novietot auto, lai izvairītos no atkārtotām nepatikšanām.