Šeit atradīsi visu nepieciešamo informāciju par veselības apdrošināšanas atlīdzībām, ja Tev ir uzņēmuma darbinieku If veselības apdrošināšana.

​​Par pakalpojumu apmaksu!

Netiek apmaksāti pakalpojumi, kuri saņemti SIA “KGS Optika” (Rīga), SIA medicīnas centrs “Mā-Re” (Rīga), IK "Veselības eliksīrs" (Bauska), SIA "Gailis" (Rīga).


Kā iegūt no savas kartes vairāk

Kā iegūt no savas polises vairāk?

Padomi kā lietot If karti, lai apdrošinājuma summas limits būtu pietiekams visas polises darbības laikā.

Lasīt vairāk
Kur pieteikt atlīdzību?

Kur pieteikt atlīdzību?

Kāda ir būtiskākā atšķirība starp If Online neautorizēto un If Portāls autorizēto vidi?

Lasīt vairāk

Kā lietot karti If līgumiestādēs?

Lietojot If Veselības e-karti If medicīnas līgumiestādēs:

  • uzrādi personu apliecinošu dokumentu;
  • norēķinies ar If veselības e-karti;
  • saņem pakalpojumus;

Saņemto pakalpojumu apmaksa tiks veika atbilstoši Tavā programmā norādītajiem nosacījumiem (pilnā vai daļējā apmērā). If veselības e-karte, līdzīgi kā banku maksājumu kartes, satur datus par Tavā veselības polisē iekļautajiem pakalpojumiem, to limitiem un limitu atlikumiem. Ievietojot karti maksājuma terminālā, If sistēmā automātiski tiek reģistrēta Tava iztērētā summa.

Ja pakalpojumi saskaņā ar darba devēja izvēlēto apdrošināšanas programmu tiek apmaksāti daļēji, Tev jāsedz starpība no saviem līdzekļiem. Tu vari saņemt IIN nodokļa atmaksu par šiem izdevumiem, ko esi sedzis pats.

Ja pakalpojums par kuru vēlies norēķināties ar If veselības e-karti nav iekļauts Tavā veselības polisē vai arī apdrošinājuma summa, limiti nav pietiekami, sistēma neapstiprinās maksājumu un informēs par atteikumu. Šādā gadījumā droši sazinies ar mums, zvanot 8333 un mēs Tev palīdzēsim noskaidrot atteikuma iemeslu.

Gadījumā, ja If medicīnas līgumiestāde nepiedāvā iespēju norēķināties ar If veselības e-karti, apmaksā pakalpojumus no saviem līdzekļiem un piesaki atlīdzību, reģistrējot čekus If Portālā vai If Online.

Ko darīt, ja par saņemto ārstniecības pakalpojumu esi norēķinājies pats?

Lai saņemtu atlīdzību par par pakalpojumiem, par ko norēķinājāties pats:

  • Autorizējieties internetā, If Portālā (Jūsu personas datu aizsardzības dēļ)
  • Aizpildiet atlīdzības pieteikuma formu sadaļā "Atlīdzības"-> "Pieteikt"
  • Pievienojiet pieteikumam skenētas vai fotografētas čeku kopijas
  • Vai, ja tas neizdodas, atsūtiet tās mums pa e-pastu un norādiet atlīdzības lietas numuru

Kopā ar atlīdzības pieteikumu lūdzam iesniegt arī kopiju no pakalpojuma saņemšanu apliecinoša dokumenta:

  • Par ambulatorā un stacionārā ārstniecības iestādē saņemtiem pakalpojumiem - ārsta norīkojums vai izraksts no ambulatorās/stacionārās kartes;
  • Par zobārstniecības pakalpojumiem – izraksts no ambulatorās kartes ar informāciju par ārstētā zoba numuru un veiktajām manipulācijām;
  • Par medikamentu iegādi - ārsta izrakstītās receptes oriģināls vai kopija;
  • Par optikas iegādi - ārsta izrakstītās receptes oriģināls vai kopija;
  • Par sporta nodarbībām - mēneša abonements, kurā jābūt norādītam derīguma termiņam, abonementa īpašnieka vārdam, uzvārdam, personas kodam (par vienas nodarbības apmaksu visa nepieciešamā informācija ir maksājuma dokumentā);

Kopā ar atlīdzības pieteikumu jāiesniedz pakalpojuma apmaksu apliecinošs finanšu dokuments - kases aparāta čeks, kurā minēti:

  • Pakalpojuma sniedzēja rekvizīti (nosaukums, reģistrācijas Nr., adrese);
  • Saņēmēja - Jūsu personas dati (vārds, uzvārds, personas kods);
  • Pakalpojuma nosaukums, daudzums un cena;

Ja čeks nesatur minēto informāciju, tad nepieciešama stingrās uzskaites kvīts, kura satur iztrūkstošo informāciju.

Pēc pieteikuma aizpildīšanas
Atlīdzības, saskaņā ar vidējo pakalpojuma izcenojumu If līgumiestādēs, tiek izmaksātas, pārskaitot uz Jūsu norādīto bankas kontu, pēc pieteikuma un visu pieprasīto dokumentu saņemšanas If Centrālajā birojā.

Apdrošinātājam ir tiesības nepieņemt medicīniskos un finanšu dokumentus, kuros ir veikti labojumi neatbilstoši Latvijas Republikas Ministru kabineta 1996. gada 23. aprīļa noteikumiem Nr. 154 „Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas noteikumi”.

Kā saskaņot plānoto ārstēšanos stacionārā

Ja nepieciešama ārstēšanos stacionārā, tad tas ir jāsaskaņo ar mums divas nedēļas pirms paredzamās operācijas. Kā tas notiek.

Ja ārstniecības iestāde ir If līgumiestāde
Tev jāsagaida ārstniecības iestādes apstiprinājums (iestāde Tavu ārstēšanos pati saskaņo ar mums).

Ja ārstniecības iestādei nav sadarbības līguma ar If vai arī gadījumā, ja līgumiestāde tomēr lūdz tev pašam saskaņot ārstēšanos

  • Palūdz izrakstu, kurā ir norādīts plānotās operācijas datums, diagnoze, plānotie pakalpojumi (pakalpojuma kods, nosaukums un cena)
  • Ieskanē vai nofotografē šos dokumentus un nosūti tos mums uz e-pasta adresi - veseliba@if.lv
  • Sagatavoto saskaņojumu nosūtīsim tev 3 darba dienu laikā uz tavu norādīto e-pasta adresi

Ko polise nesedz?

  • psihoterapeita, psihologa, psihiatra konsultācijas, psihisko slimību, t.sk., depresijas, alkoholisma, narkomānijas un toksikomānijas ārstēšanu, alkohola, narkotisko un toksisko vielu lietošanas rezultātā radušos veselības traucējumu diagnostiku un ārstēšanu;
  • seksuāli transmisīvo slimību, saslimšanu ar AIDS un HIV vīrusa pārnēsāšanu, diagnostiku un ārstēšanu;

  • dietologa, logopēda, trihologa, osteopāta, tropu slimību ārsta, seksopataloga konsultācijas;

  • kosmētiskās, plastiskās operācijas, virspusējo kāju vēnu operācijas, ādas veidojumu noņemšanu bez histoloģiskās izmeklēšanas, veselīgas vides kapsulu, ārstniecisko manikīru, pedikīru, podologa un podiatra pakalpojumus un cita veida kosmētisko ārstēšanu, skaistumkopšanu, imunoterapiju un antivielu līmeņu noteikšanu pirms vakcinācijas (t.sk., pretērču encefalīta imunoglobulīnu), ērces izmeklēšanu uz encefalīta vīrusa klātbūtni;

  • vispārējo ķermeņa masāžu, prostatas un ginekoloģisko masāžu, vakummasāžu, kriomasāžu, limfodrenāžu;

  • papildinošās (netradicionālās) medicīnas medicīniskos pakalpojumus piem., akupunktūru, adatu terapeita konsultāciju un terapiju, aromaterapiju, osteopātiju, osteorefleksoterapiju, biorezonanses diagnostiku, Folla diagnostiku, homeopātisko ārstēšanu, hidrokolonoterapiju, miega speciālista konsultācijas un polisomnogrāfiju, iridodiagnostiku, kapsulas endoskopiju, sulu un diētiskās kūres, izsīkuma jeb izdegšanas sindroma ārstēšanu, SPA procedūras, ajūrvēdas pakalpojumi u.c.;

  • anonīmi veiktos diagnostikas, ārstniecības un profilakses pasākumus;

  • ģimenes plānošanas, neauglības diagnostikas un ārstēšanas, mākslīgās apaugļošanas, sterilizācijas un kontracepcijas pakalpojumus, ģenētiskās analīzes, spermas analīzi;

  • higiēnas un medicīnas preces (krēmus, šampūnus, pārsienamos materiālus, šļirces, inhalatorus, krājtelpas);

  • tehniskos palīglīdzekļus, kruķus, ortozes, operācijās pielietotos materiālus (piem., implantus, protēzes), kompresijas zeķes, dzirdes aparātus u.c., kā arī digitālās izdrukas, ierakstus un Rtg filmas, medicīniskās dokumentācijas noformēšana;

  • redzes korekcijas operācijas, kuņģa samazināšanas operācijas, saaugumu atdalīšanas un olvadu caurlaidības pārbaudes laparoskopiskās operācijas;

  • kompleksās veselības pārbaudes (chek-up), magnētiskās rezonanses izmeklējums visam ķermenim;

  • pirmstermiņa autovadītāju un ieroču nēsāšanas atļauju medicīniskās komisijas;

  • izmeklējumus un konsultācijas ārvalstu vīzu noformēšanai;

  • paliatīvo aprūpi;

  • ar Apdrošinātā uzturēšanos maksas stacionārā, kas nav saistīta ar paša Apdrošinātā ārstēšanu, bet gan ar tam tuvas personas ārstēšanu;

  • aApdrošinātajam tuvas personas uzturēšanos maksas stacionārā, kas saistīta ar Apdrošinātā ārstēšanu;

  • uzturēšanos stacionārā dzemdību gadījumā, ja programmā nav iekļauts segums "Maksas dzemdību palīdzība";

  • stacionāra rehabilitācijas nodaļā saņemtos pakalpojumus, ja programmā nav iekļauts segums "Stacionārā rehabilitācija";

  • pateicības, piemaksas par ārsta izvēli, līgumus ar ārstu, izglītojošās lekcijas un nodarbības;

  • ārstniecības iestādē iegādātus medikamentus;

  • Latvijas Republikā neapstiprinātās medicīniskās tehnoloģijas;

Pakalpojumu apmaksas limiti

Šajā sadaļā esam apkopojuši nosacījumus par to, kādā apmērā apmaksājam maksas ambulatoros pakalpojumus, ja par tiem esi norēķinājies pats.
Zemāk ir norādīti četri programmu apraksti. Atrodi savējo un iepazīsties ar tieši tavai apdrošināšanas programmai paredzētajiem nosacījumiem.​

Ja tavā programmā ir kods – A

Ja tavā programmā ir kods – AN

Ja tavā programmā ir kods - A(L)

Pakalpojumi tiek apmaksāti atbilstoši programmā noteiktajiem pakalpojumu limitiem gan Līgumiestādēm, gan ārpus tām. Ārpus Līgumiestādēm saņemtās laboratorijas analīzes apmaksā, nepārsniedzot maksu, par kādu šo pakalpojumu sniedz “E.Gulbja laboratorija”.


Ja tavā programmā ir kods - A%

Pakalpojumi tiek apmaksāti atbilstoši programmā norādītajiem apmaksas procentiem gan Līgumiestādēm, gan ārpus tām. Atlīdzības limits par ārsta konsultāciju ir EUR 35.00.​


Ja pakalpojumi saskaņā ar tava darba devēja izvēlēto apdrošināšanas programmu tiek apmaksāti daļēji, par šo summas starpību ir iespējams saņemt valsts kompensāciju par attaisnotajiem izdevumiem. Plašāku informāciju par attaisnotajiem izdevumiem vari atrast Valsts ieņēmuma dienesta mājas lapā.

Apdrošināšanas noteikumi