Sabojāta vai aizkavējusies bagāža

Ko darīt, kā rīkoties?

Ceļojums ar lidmašīnu mēdz izvērsties dažādi – ja nu galamērķī tu saņem kārtīgi sabojātu bagāžu vai vēl sliktāk, tā ir aizkavējusies uz nezināmu laiku? Nekrīti panikā - visu var vērst par labu, tikai jāzina kā rīkoties.

Čemodāns sabojāts

Ja lidostā esi saņēmis sabojātu ceļojuma somu vai čemodānu, situāciju sāc risināt nekavējoties jau lidostā. Proti, aizpildi iesniegumu/ziņojumu par bojājumu. Ziņojumu par sabojātu bagāžu ne vēlāk kā 7 dienas pēc bagāžas saņemšanas nosūti arī aviokompānijai. Lai būtu pierādījumi bagāžas bojājumus noteikti ir jānofotografē. Tev tiks atlīdzināts ceļojuma somas vai čemodāna remonts vai arī atmaksāta tā vērtība, ja bojājums nebūs labojams.

Bagāža kavējas

Viena no nepatīkamākajām sajūtām noteikti ir tā, ka tu esi lidostā, bet tavs ceļojuma koferis kavējas. Taču ir arī labas ziņas – mūsu pieredze liecina, ka bagāža parasti kavējas salīdzinoši īsu brīdi un ir liela varbūtība, ka nākošajā vai dažās turpmākajās dienās to saņemsi atpakaļ. Lai tā notiktu, pēc lidojuma nekavējoties par bagāžas kavēšanos ir jāziņo atrasto mantu birojam lidostas ielidošanas zonā. Daļa aviosabiedrību arī norāda, ka vēlams tām nosūtīt arī papildus ziņojumu par nozaudēto bagāžu ne vēlāk kā 21 dienu pēc lidojuma.

Lai aviosabiedrībām meklēšanas gaita būtu iespējami efektīvāka, tās aicina pēc iespējami ātri iesniegt pilnu pazudušo mantu sarakstu. Tāpat vēlams arī norādīt pazīmes, kas aizkavēto čemodānu palīdzēt atšķirt no citiem. Tiklīdz bagāža atradīsies, lidostas darbiniekiem būs tava kontaktinformācija un viņi ar tevi sazināsies, lai vienotos par bagāžas piegādes laiku. Starp citu, daudzas aviokompānijas piedāvā arī iespēju tiešsaistē sekot līdzi nozaudētās bagāžas statusam.

Lai nu kā, gadījumos, ja bagāža ir aizkavējusies, ceļotājam ir tiesības iegādāties pirmās nepieciešamības, higiēnas preces, kā arī attiecīgajai situācijai atbilstošu apģērbu, kas palicis bagāžā - piemēram, ja tu esi devies darījuma braucienā, taču lietišķā stila apģērbs ir palicis ceļojuma somā. Arī aktīvā sporta cienītājiem laikā, kamēr aizkavētā bagāža tiek meklēta, ir iespējams iznomāt nepieciešamo inventāru.

Protams, par visiem veiktajiem pirkumiem saglabā čekus, jo tie kopā ar izziņām un citiem dokumentiem kalpos kā pierādījums atlīdzības saņemšanai. Ieteicams preces iegādāties apdomīgi un uzreiz necensties nopirkt visu, kas palicis bagāžā, jo gan aviopārvadātāji, gan apdrošinātāji katru gadījumu izvērtē individuāli.

Atceries, ka, dodoties ceļojumā, no neparedzētiem izdevumiem tevi var pasargāt ceļojuma apdrošināšana. Izvēlies sev piemērotāko ceļojumu apdrošināšanas programmu un pēc negadījuma If konsultēs, kā arī noorganizēs palīdzību un veiks nepieciešamos maksājumus par ārstniecības pakalpojumiem, ja tas būs nepieciešams. Mūsu atlīdzību dati liecina, ka 50% no visiem ar bagāžu saistītajiem atlīdzību gadījumiem ir bija pieteikti par bagāžas sabojāšanu, 45% - par bagāžas aizkavēšanos un tikai 5% gadījumos par tā pazušanu.